Sunday, April 14, 2013

#neverforget


first cover of the project experiment.


     Assalamualaikum w.b.t. Jarang-jarang sekali mula kan post dengan salam, sedangkan tu sunnah Rasulullah S.A.W. yang paling mudah dan amat disarankan untuk mendoakan kesejahteraan sesama Islam. Jadi sekarang kena ubah. Maaf untuk past post yang dah tertinggal.

      Baiklah.

      #neverforget - project. Throwback2012. Maktab Photoshoot.

      Sebuah non-profit project dan project solo. Project ni sebenarnya atas dasar 'suka-suka' dan 'saja-saja' sebab aku ni jenis yang suka kan seni. Tapi tak pandai lukis pun, cuma minat pada lukisan dan gambar-gambar. Setakat ni kebolehan aku boleh lah edit gambar pakai simple sofware je sebab lebih senang dan hasil pun osem gak.

      Untuk project #neverforget nih, aku recycle gambar-gambar time kat maktab dulu. Sayang sangat sebab terbiar macam tu je. Jadi aku harap dengan project ni dapat lah menyimpan nostalgia (nostalgia lah sangat) masa last-last day kat maktab dengan cara yang lebih significant dan lebih hmm, haa, ye lah lebih yang macam gitu.

      Penting ke project ni?

      Penting lah. Sebab ni sebagai permulaan dalam bidang pengiklanan dan permasaran bila aku dah bukak company kapal laut dan pelantar minyak satu hari nanti. 

      Faham?


Hmmm.


     Boleh lah tu.

     Ada beberapa lagi hashtag under project ni seperti


     #staypray



surau el bukhary a.k.a tempat lari kelas prep




     #trollface



memek muka paling jujur


 
     #playhard




court futsal piala AFC



     #prayfor


bukan gambar sebenar





    Ya. Walaupun tu bukanlah wira lahad datu, tapi keazaman mereka persis wira lahad datu. Cara tidur mereka pun sudah menunjukkan mereka seorang wira.


    Ingat, walaupun di mana sahaja kita meneruskan kehidupan, kita tak kan boleh lari dari memperjuangkan hak Allah dan Rasul-Nya. Sebab macam mana pun kita cuba menikmati kehidupan kat dunia ni selagi ia tak membawa manfaat untuk akhirat, maka sia-sia je lah semua tu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...