Wednesday, April 17, 2013

istiqamah gosok gigi





    Tiap-tiap hari tanpa kita sedar, kita tak kan pernah tinggal satu rutin yang tidak kurang pentingya untuk kesihatan kita. Gosok gigi. Paling teruk pun dua hari sekali. Haha, memang dah kritikal sangat tu. Jadi sebab apa kita istiqamah gosok gigi? Sebab kita tahu apa kebaikannya dan apa pula kemudaratan yang akan menimpa kalau meninggalkannya. Secara tidak langsung kita akan risau kalau dalam sehari tu kita tak gosok gigi. Kan?

    Begitu juga dengan ibadat.

    Kenapa hari ini masih ramai yang sambil lewa malah tidak ambil port langsung apabila memikirkan soal ibadat mereka? Sebab mereka tidak tahu dan tak nampak di mana untungnya kalau mereka buat perkara tersebut. Begitu juga kita yang sudah diberi kefahaman tapi masih kurang perlaksanaan. Apabila kita berada jauh daripada environment Islami, kita akan mudah dijamah oleh anasir-anasir jahat yang ingin memastikan kita juga bakal tersungkur daripada gerabak dakwah.

    Tuntutlah ilmu. Hadirilah ceramah-ceramah agama supaya kita akan kembali bersemangat dan tidak mudah luntur kekuatan untuk terus istiqamah.


setiap selasa, 9 malam
     

    Rancangan ni amatlah sesuai buat remaja-remaja yang dahagakan ilmu untuk how to survive in this fluorescent adolescent period.




               

LA HAWLA WALA QUWATA ILLA BILLAH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...